29.03.2024 Cuma -
Üye Girişi
E-Posta
Şifre
ANKET
Sitemizden en çok hangisiyle ilgili bilgi almak istersiniz?
Hibe destekleri ve yatırım teşvikleri hakkında
Ürün ve sistem belgelendirme hakkında
Kişisel gelişim eğitimleri hakkında
Yasal izin ve ruhsatlara yönelik bilgiler hakkında
E-BÜLTEN
Ad / Soyad
E-Mail
Tag
Tag
Eğitim / Tamamlayıcı Kalite Yönetimi Eğitimleri / SPC İstatistiksel Proses Kontrol

1.       Giriş : Rekabet
2.       Toplam Kalite Yönetimi

  2.1    Tarihçesi

2.2    EFQM Mükemmellik Modeli

2.3    TKY’ nin Temel Hedefleri

    2.3.1          Sürekli İyileştirme

2.3.2          Hata Önleme

2.3.3          İsraf ve Değişkenliğin Azaltılması

  2.4    TKY’ nin Kullandığı Araçlar  

3. İstatistiksel Proses Kontrol Kavramı

  3.1    “İstatistiksel olma” kavramı

3.2    Proses Yaklaşımı

3.3    Kontrol Altında Tutmak

4.       İstatistiksel Proses Kontrol Aşamaları

  4.1 Süreç Şemalarının Hazırlanması

4.1.1          Süreç Şeması Elemanları

4.1.2          Süreç Şeması Hazırlama Esasları

4.1.3          Süreç Şeması Örnekleri

Uygulama 1: İşletmedeki Ana Süreçlerin ve Seçilen Bir Alt Sürecin Tanımlanması

  4.2 Süreçlerin Performans Parametrelerinin Belirlenmesi

    4.2.1          Performans Parametreleri

Uygulama 2:  Hangi performansları ölçüyoruz, hangi sonuçlarla karşılaşıyoruz ?

    4.2.2   Hedeflerin Belirlenmesi

    4.2.3   İş Planı İle Performansın Yönetilmesi

  4.3 Mevcut Problemlerin Belirlenmesi

    4.3.1          İşletme Fonksiyonlarının SWOT Analizi

Uygulama 3:  Belirlenen bir işletme fonksiyonun SWOT analizinin yapılması

    4.3.2          Gerçekleşmeyen Hedefler ve Düşük Performans

    4.3.3          Müşteriler-Çalışanlar-Tedarikçiler’ den Gelen Öneri ve Şikayetler

  4.4 Performans Parametreleri İçin Neden-Sonuç Analizlerinin Yapılması ve Problemlerin(Sonuç) Kök Nedenlerinin Belirlenmesi

    4.4.1          Neden-Sonuç Analizi

    4.4.2          Neden-Sonuç Analizi Örnekleri

    4.4.3          Neden ve Sonuçların Düzeltici / Önleyici Faaliyetlerle Bağlantıları

Uygulama 4:  Belirlenen Bir Performans Parametresi İçin Neden-Sonuç Analizinin Yapılması

  4.5 Olası Çözümlerin Tanımlanması

    4.5.1 Kıyaslama (Benchmarking) Faaliyetleri

Uygulama 5:  Belirlenen bir prosesin Başka bir firmanın prosesi ile karşılaştırılması.

    4.5.2 Beyin Fırtınası ve Çalışma Grupları (Kalite Çemberleri)

  4.6 Sürekli İyileştirme Planlarının Hazırlanması

    4.6.1 Gantt Şeması

Uygulama 6: Uygulama 4’de belirlenen kök nedenler için  Gantt şeması ile sürekli iyileştirme planının yapılması

  4.7 İyileştirme Planlarının Uygulanması ve Sonuçların Trend Analizleri İle Yorumlanması

    4.7.1 Çizgi Grafikleri

      4.7.1.1 Çizgi Grafiği Hazırlama Esasları

      4.7.1.2 Çizgi Grafiğinde Trend Analizi

      4.7.1.3 Çizgi Grafiği Örnekleri

Uygulama 7: Ekipman Etkinlik Oranı (EEO) ve Bakım yönetim sistemi performans parametrelerinin çubuk grafiği ile trend analizi

    4.7.2 Pareto Şemaları

      4.7.2.2 Pareto Şeması Hazırlama Esasları

      4.7.2.1 Pareto Şemasında Trend Analizi

      4.7.2.2 Pareto Şeması Örnekleri

Uygulama 8: Müşteri Şikayetlerinin Pareto analizi ve Pareto analizleri ile trendin belirlenmesi ve yorumlanması

    4.7.3 Kontrol Kartları (Şemaları)

4.7.2.1 Kalite Özellikleri

      4.7.2.2 Değişkenlik Kaynakları

      4.7.2.3 Kararlılık ve Yeterlilik

      4.7.2.4 Kontrol Kartı Hazırlama Aşamaları

      4.7.2.5 Kontrol Kartı Türünün Seçimi

      4.7.2.6 Kontrol Kartı Örnekleri


Uygulama 9: Isıl işlem sertlik değerlerinin X-R Kontrol kartı ile izlenmesi.

  4.8 İyileştirmenin İfade Edilmesi(Raporlanması) ve İyileştirme Sonuçlarının Standartlaştırılması

    4.8.1 İyileştirmenin Kanıtlanması

4.8.2 İyileştirmeler İle Kalite Performans Hedeflerinin Revize Etmesi

    4.8.3 İyileştirme İle Süreçlerin Yeniden Tanımlanması

    4.8.4 İyileştirme Sonucu Değişen Süreçlerin Kalite Yönetim Sistemi Dokümanlarında Yeniden Tanımlanması (Dokuman Revizyonları)

Uygulama 10: İyileştirmenin Bir Prosedürde Revizyon Olarak Tanımlanması

Site İçi Arama
Haberler RSS
11.10.2021 - Kırsal Kalkınma Hibe Programı Destek Limitleri Güncellendi
24.08.2020 - COVID-19 İLE MÜCADELEDE BAMER SORUMLULUK ADIMLARI
08.02.2018 - REHA SÜT KKYDP Projesi Tamamlandı
13.06.2017 - IPARD 2.BAŞVURU ÇAĞRI İLANI
26.01.2017 - Cazibe Merkezleri Destekleri
16.01.2017 - ORA Lahmacun da BAMER dedi
22.06.2016 - Hüseyin Tuncer GÖREN Broiler Çiftliği Projemiz Tamamlandı
23.07.2014 - GEKA 2014 MDP Sonuçları
16.11.2013 - GEKA 2013 MDP SONUÇLARI AÇIKLANDI
21.11.2012 - Zafer Kalkınma Ajansı 2012 Sosyal Altyapı Destekleri
03.07.2012 - TARIM (KKYDP) HİBELERİ 2012
25.06.2012 - YENİ TEŞVİK SİSTEMİ 2012
31.01.2012 - AYKUTSAN ISO 9001, 14001 VE 18001 BELGELERİ
04.11.2011 - Orta Anadolu Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Toplantısı
25.07.2011 - Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı Personel Alım İlanı
20.06.2011 - BEBKA 2011 Hibe Destekleri
29.04.2011 - Marmara Kalkınma Ajansı binası açıldı
11.04.2011 - Ankara Kalkınma Ajansı yerel turizm için toplanıyor
22.03.2011 - Ankara Kalkınma Ajansı, "Odak Grup Toplantıları"nı Tamamladı
27.01.2011 - İSTKA Hibe Destekleri
08.10.2010 - Ipard - AYDIN programa dahil edildi
01.10.2010 - BATI KARADENİZ - BAKKA, "YATIRIM ÇAĞRISI" YAPACAK
25.09.2010 - KİLİS - ELBEYLİ'DE İPEKYOLU KALKINMA AJANSI ÇALIŞTAYI
25.09.2010 - Keka'nın Kalkınma Kurulu Uşak'ta Toplandı
19.09.2010 - Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programı
06.09.2010 - Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı Eylül Ayı Yönetim Kurulu Toplantısını Gerçekleştirdi
30.08.2010 - FIRAT Kalkınma Ajansı, proje teklif çağrısı hazırlıklarını tamamladı
26.08.2010 - MEVKA'da Müracaatlar 1 Eylül'de
09.08.2010 - DİCLE KALKINMA AJANSI KOBİ MALİ DESTEK PROGRAMI BAŞLADI
Tag
  DEKA İNŞAAT
  ÖZOĞULLARI İNŞAAT...
  ÖZTAŞ MADENCİLİK...
  DATAPARK BİLGİ TE...
  ETİMESGUT BELEDİY...
  EGE ÜNİVERSİTESİ...
  TUNTAŞ MADENCİLİK...
  MERSİN ÜNİVERSİTE...
  CANZO KOZMETİK ve...
  TESA RAF
  ANADOLU KARTONPİY...
  İZMAD BİLİŞİM...
  ULUKENT ET ÜRÜNLE...
  EGE ÜNİVERSİTESİ ...
  SİSTEM DENTAL
Etkinlik Takvimi
Şu an sitede 3 kişi Online

Yeni Girne Caddesi No:34/1 Karşıyaka - İZMİR  |  Tel: +90 232 363 83 85  |  Faks: +90 232 363 83 87  |  e-mail : bamer@bamer.com.tr

Müşteri İlişkileri : 0 533 660 70 40

pitikare web design  Pitikare Web Tasarım 2010